Ik wil enkel lezen over:
- 28/11/2018 -

Alice et Maman x Imago Magazine

Alice et Maman is een Belgisch merk dat sinds 2004 homewear en nightwear creëert, produceert en verdeelt. Een uniek verhaal van vrouwen voor vrouwen. Ons merk richt zich voornamelijk op dynamische en modebewuste dames die houden van pure eenvoud en oog hebben voor verfijnde details. Vrouwen met een no-nonsens stijl die op zoek zijn naar kwalitatieve kleding die zowel binnen- als buitenshuis gedragen kan worden, zijn bij ons aan het juiste adres. Begin 2017 kwam het West-Vlaamse merk in nieuwe handen terecht van de jonge ondernemer Céline Lietaer.

Céline is 28 jaar en studeerde marketing en bedrijfscommunicatie. Tijdens haar studies doorliep ze ook een aantal interessante stages in de modebranche, onder meer bij Caroline Biss. Na haar studies deed ze ervaring op in de modebranche, meer bepaald in de schoenen- en lederwarensector. Haar passie voor mode en textiel kreeg Céline van jongs af aan mee van haar ouders. Zij zijn al jaren actief in confectie en staan haar dagelijks bij met raad en daad.

 

De collectie bestaat uit 4 verschillende lijnen: nightwear, homewear, pregnancy/maternity, beachwear (tijdens de zomer) en knitwear (tijdens de winter). We leggen de nadruk op eenvoudige concepten met oog voor verfijnde details, uitgewerkt in zachte stoffen en hedendaagse kleuren. We streven naar een hoge, kwalitatieve afwerking. Alice et Maman wordt verdeeld in een 60-tal verkooppunten in België: de betere lingeriewinkels, concept stores, beddengoedwinkels en zwangerschapswinkels.

We proberen steeds in te spelen op de laatste trends in modeland en trachten dit door te trekken in onze eigen collecties door de keuze van onze kleurpaletten en onze stoffen/accessoires. We willen de eigenheid, de speelsheid en het karakter van Alice et Maman behouden, maar we zullen meer aandacht besteden aan customer intimacy. Dat wil zeggen dat we onze klanten, en meer bepaald de winkels die resoluut voor ons merk kiezen, nadrukkelijker willen betrekken bij de creatie en het ontwerp van onze modellen.

Samen met mijn team van 4 vrouwen, nl. onze productiemanager, styliste, sales agente en ikzelf willen we op korte termijn verder werken aan een sterke, interne structuur. Professionalisering is daarbij essentieel. We willen korter op de bal spelen en vragen, problemen of ideeën van klanten zeer snel beantwoorden en oplossen. Met onze roots in West- en Oost-Vlaanderen hebben we hier sterke wortels gecreëerd. We wensen in de toekomst deze lijn ook door te trekken in provincies zoals Limburg, Antwerpen en Brussel. Retailers die de nodige aandacht hebben voor hun eigen professionalisering, daar geloven we sterk in. We willen dan ook een trouwe bondgenoot worden van hen en samen meedenken met hen om de toekomst van hun speciaalzaak veilig te stellen.

We dragen fair trade hoog in het vaandel. We werken samen met ateliers die deze labels kunnen voorleggen en vinden het belangrijk dat al onze goederen in correcte omstandigheden gemaakt worden. We letten er ook op dat alle stoffen voorzien zijn van het label Oeko-Tex Standard 100. Dit label garandeert dat het eindproduct geen schadelijke stoffen bevat en er zijn criteria opgenomen voor de kleurvastheid en wasbestendigheid.

Daarnaast proberen we zoveel mogelijk voor natuurlijke materialen te kiezen zoals katoen, viscose, modal, wol,... zodat we zelf ons steentje kunnen bijdragen aan een meer duurzame en ecologische manier van creatie en productie. Wij geloven sterk in het principe van slow fashion waarbij fair trade, eco friendly, artisinaal en organisch de key items zijn om tot een consistent geheel te komen.

Als Belgisch merk van homewear, nightwear én knitwear stellen we u met veel trots onze nieuwe herfst/winter collectie 2018-2019 aan u voor! Deze staat in het teken van sobere, warme tinten in combinatie met subtiele, romantische accenten. Op en top vrouwelijk! Naast onze klassieke kleuren zoals ecru, nude, grijs en marine zijn de trendkleuren dit seizoen bordeaux en kaki. Ons aanbod bestaat uit easy-to-wear items die cosy en comfortabel zijn, waarbij vrouwelijkheid centraal staat. Onze collectie voegt de nodige speelsheid toe aan klassieke, tijdloze stijlen.

#ikkoopbelgisch

  • Delen